Lupapisteen avulla hoidat rakennusluvat verkossa vuorokauden ympäri
Lupapisteen avulla rakentamislupa-asioita voi hallita verkossa koko hakuprosessin ajan, ennakkokyselystä hankkeen päättymiseen.
Lupapiste mahdollistaa lupa-asioinnin 24/7 ja paikasta riippumatta. Paperisia hakemuksia tai asiakirjoja ei tarvitse jatkossa toimittaa, vaan dokumentit voidaan lisätä hakemukselle Lupapisteen kautta digitaalisena. Palvelun kautta kaikki hankkeen kanssa työskentelevät näkevät prosessin etenemisen ja voivat esimerkiksi tarvittaessa pyytää tai toimittaa lisätietoa. Lupapiste sujuvoittaa ja nopeuttaa lupaprosessia.
Palvelun käyttö on yksinkertaista ja hakijalle maksutonta – huolehdit vain itse luvan kuluista. Erityisesti useita hankkeita hallinnoivien luvanhakijaorganisaatioiden kannattaa rekisteröidä käyttöön maksullinen Yritystili. Se helpottaa sisäistä hankehallintaa ja raportointia.
Lupapiste kattaa Siikaisten kunnan rakentamislupien sekä poikkeamislupien hakemisen.
Mikäli haluat jättää hakemuksen paperisena, sovi siitä erikseen rakennusvalvonnan kanssa.
Palvelun käyttö on helppoa:
1. Rekisteröidy palveluun ensimmäisen käyttökerran yhteydessä verkkopankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella, kirjaudu tämän jälkeen sisään sähköpostiosoitteella ja salasanalla.
2. Valitse hankkeesi sijainti ja päätoimenpide. Palvelu ohjaa tarpeidesi mukaan tekemään kyselyn hankkeeseen liittyen tai luomaan hakemuksen.
3. Kutsu tarvittavat tahot hankkeelle ”Osapuolet”-välilehdeltä. Hyväksyneiden tiedot voidaan valita suoraan hakemukselle. Jos hankkeelle vaaditaan pääsuunnittelija, on hän pääsääntöisesti vastuussa hankkeen edistämisestä ja viranomaiskommunikaatiosta Lupapisteessä.
4. Tallenna hankkeelle siihen liittyvät tiedot ja dokumentit yhdessä muiden osapuolten kanssa. Kaikki kirjoittamasi tiedot tallentuvat automaattisesti ja voit jatkaa täydentämistä sopivana ajankohtana.
5. Kysy tarvittaessa neuvoa viranomaiselta hankekohtaisen ”Viestit”-ikkunan kautta.
6. Jätä hakemus eteenpäin viranomaiselle ”Hakemuksen jättäminen” -välilehdeltä.
